Szűzriadó!


Eddig még nem meséltem, de abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy mindenféle hús, de még a tojás is egyenesen az anyukám udvarából kerül a konyhámba. Ez azért jó, mert tudom, hogy mivel etette az állatokat és így a húsuk sem olyan mint a bolti. 
Amikor megérkezik az új "sertésszállítmány", anyukám mindig belecsempészi a csomagba a kedvenc húsomat a szűzpecsenyét, amiből kivétel nélkül mindig az alábbi étel készül. Ráadásul hétvégén a piacon járva friss rókagombára leltem, így már biztosan eldőlt, hogy ez lesz a vasárnapi ebéd. Terveztem már sokszor, hogy másként készítem le, de túl kevés ahhoz ez a hús, hogy kísérletezzem vele. A jó bevált recepten nem változtatok. 

Baconba göngyölt sertésszűzérmék rókagomba mártással
só, bors
a sütéshez olaj
30 dkg rókagomba
5 dkg vaj
olívaolaj
1 dl száraz fehérbor
1 dl tejföl
1 cikk fokhagyma

A húst megtisztítjuk a hártyától és 2-3 cm vastag szeletekre vágjuk. Az ujjunkkal kissé szétnyomkodjuk a szeleteket (klopfolni tilos!), majd sózzuk borsozzuk. Ezután a baconba beletekerjük és egy órát állni hagyjuk. Nagyon gyorsan elkészül a hús, ezért csak tálalás előtt egy fél órával szoktam elkezdeni a sütést. 
A sütőt 180 C-ra előmelegítjük, egy serpenyőt pedig a tűzhelyen jól felhevítünk. Amikor már elég forró a serpenyő, beleöntünk egy kis olívaolajat és a húsokat megsütjük. Nem szabad sokáig sütni, nehogy a közepe kiszáradjon, kb. 2 perc kell mindkét oldalának. A megsült húsokat tűzálló edénybe rakjuk és betesszük az előmelegített sütőbe 8-10 percre. 
Ugyanabba a serpenyőbe, amiben húst sütöttük, beletesszük a vajat és egy kis olívaolajat. Megpirítjuk benne a gombát és hozzáadjuk a apróra vágott fokhagymát. Pár perc után felöntjük a fehérborral és és hozzáadjuk a tejfölt. Így készül el a mártás amit a sült hús mellé tálalunk. A köretet mindenkire rábízom.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések