Heti szerzemények és újra paradicsom


Ez a hét nagy várakozással indult, mert végre szert tettem életem első tésztagépére, amihez mindössze 1500 Ft-ért jutottam. Már sok embertől hallottam, hogy a friss tészta nem említhető egy lapon a boltban kaphatóval, ezért úgy döntöttem én is belevágok a  házi tésztakészítésbe. Az eredményről majd később számolok be...
Az előkészületek egy paradicsomszósz formájában történtek meg, amit újra a River Cottage-ból lestem el. Jó sokat készítettem, mert egyrészről a fagyasztóban nagyon jól eláll, másrészről rengeteg mindenre felhasználható. 
A hosszú vénasszonyok nyarának köszönhetően a paradicsomok talán most a legédesebbek idén, ezért a múlt heti piacon jól be is vásároltam ezekből, hogy a legfinomabb paradicsomszósz készülhessen belőlük. A múlt heti piacozás megkoronázása volt még egy régi szakácskönyv (1928-as kiadás), amit Móra Ferencné (igen, az író felesége) írt, ami igazi kincse lesz a szakácskönyv gyűjteményemnek és tuti jó ötleteket meríthetek majd belőle.

Sült paradicsom szósz

Hozzávalók:
2 kg paradicsom
olívaolaj
só, bors
egy csokor  friss bazsalikom
egy csokor friss oregano
1 kisebb fej fokhagyma

A paradicsomokat feldaraboljuk és tepsibe tesszük. Megöntözzük olívaolajjal és rátépkedjük a fűszernövényeket. Sózzuk, borsozzuk és ráreszeljük a fokhagymát. Jól összekeverjük és 170 C-os előmelegített sütőben puhára sütjük. Ha megsültek a paradicsomok az egészet szitán vagy paradicsompasszírozón átpasszírozzuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések