Halloween

Közeledik a Halloween, mindenhol előkerültek a tökdekorációk, a gyerekek töklámpást faragnak én meg lekvárt főztem belőle.
A napokban éppen egy újságot nézegettem, amiben megláttam, hogy sütőtökből is lehet lekvárt készíteni. Körbenéztem a neten, hogy hogyan is kéne ennek nekikezdeni, aztán végül a sok receptből kialakítottam a saját szájízem szerintit. Tökös lett.

Fűszeres sütőtöklekvár

Hozzávalók:
1 kg sütőtök kockára vágva
2 narancs
13 dkg barna cukor
1 kk fahéj
1 kk őrölt gyömbér
1/1 kk őrölt szegfűszeg
1 kk őrölt kardamom

A kockára vágott tököt megpároljuk vagy sütőben megsütjük (a párolás gyorsabb). Ha jó puha, akkor egy edénybe tesszük, hozzáadjuk a lehártyázott narancsot, a cukrot és a fűszereket. Kb. 20 percig főzzük, majd botmixerrel összeturmixoljuk. Sterilizált üvegekbe töltjük, az üvegeket a tetejére állítjuk, és konyharuhával letakarva hagyjuk kihűlni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések