Partykellék

A hétvégén kerti partyra voltunk hivatalosak. A házigazda ilyenkor nem sok beleszólást hagy a főzésbe, maximum a zöldségpucolásban segíthetünk neki. A desszertet viszont mindig én szállítom. Mindenképpen valami olyan sütit szerettem volna vinni, ami kibírja a kánikulában a szállítást.Úgy döntöttem friss gyümölcs mindenképpen lesz benne valamint találtam egy zacskó mandulát is itthon, ami szintén belekerült. Ez az egyszerű finomság kerekedett ki belőle.

Szedres mandulás szelet


Hozzávalók:
25 dkg vaj
25 dkg cukor
15 dkg liszt
10 dkg darált mandula
5 dkg szeletelt mandula
6 tojás
1 citrom reszelt héja
1 cs vaníliás cukor
1 kk sütőpor
15 dkg szeder

A vajat a kétféle cukorral robotgéppel habosra keverjük, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat és a reszelt citromhéjat. A lisztet a sütőporral és a darált mandulával összekeverjük és a vajas masszához adjuk. Sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük és a tetejét megszórjuk a szederrel és a darált mandulával. Én tettem bele egy kis ribizlit is, mert nem volt itthon elég szeder. 160 C-os előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések