2011. július 3., vasárnap

Az én kis kincsesbányám



Amióta rendszeresen főzök, elképzelhetetlennek tartom, hogy a szombat kora reggel ne a piacon kezdődjön. Ha esetleg mégsem jutok ki, rendesen lelkiismeret furdalást érzek. 
Kezdetben a Lehel piac volt az én kis kincsesbányám, de amikor Budára költöztünk át, kellett találni egy közeli piacot. A Fehérvári úti vásárcsarnoktól nem estem hanyatt, de szerencsére gyorsan megtaláltam az igazit... Ez nem más mint a helyiek által csak MDF piacként emlegetett hely a Bikás domb és régi Olimpia mozi árnyékában. A piac területe hétköznaponként parkolóként funkcionál, azonban szombat reggel ellepik a közeli településekről érkező vidéki árusok és őstermelők. Van minden, ami szem szájnak ingere: friss zöldség és gyümölcs, mangalica termékek, házi sajtok, konyhafelszerelés, pékáru, fűszernövények egyszóval minden. 
Ezt a piacot azért is szeretem, mert néhány árussal jó kapcsolat alakult ki és a törzsvásárlójuk lettem. Az egyik nagy kedvencem, a fűszerárus lány, akinél mindenféle cserepes fűszernövény megtalálható, és ha valami mégsincs, azt a következő hétre biztosan beszerzi nekem.
De legalább ilyen jó barátság alakult ki azzal sráccal, akinél minden évszakban a legszebb idényzöldségeket és gyümölcsöket szerzem be.
A tegnapi bevásárlásból hazaérve letettem a kosaram és olyan látvány fogadott, amit nem tudtam nem lefényképezni. Ha még nem jártatok itt, mindenképpen látogassatok el ide az év bármely szakában és garantálom nem fogtok csalódni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése