Seize the day


Ígértem, hogy lesznek még diós és mogyorós sütik, hát íme… Ezúttal egy olyat hoztam, amelynek alapötletét a hétvégi Street Kitchen TV műsor adta. Imádok úgy készíteni valamit, hogy egyik nap meglátom a tévében, egy újságban vagy éppen könyvben és másnapra már ki is találom a saját verziómat, aztán már csak a kivitelezés van hátra. Ez most pontosan így történt. Szombat délelőtt egy átmulatott éjszaka után bekapcsoltam a tévét: megláttam, megtetszett, átálmodtam és hétfőn már el is készült.


Mogyorós-citromos szeletek

Hozzávalók:
a ropogós részhez:
6 dkg mogyoró
10 dkg finomliszt
1/2 tk só
3 dkg porcukor +1 ek
fél citrom reszelt héja
13 dkg vaj
a puha részhez:
2 tojás
15 dkg barna cukor
0,5 tk. sütőpor
csipet só
fél citrom héja és egy egész leve
1 evőkanél finomliszt
1 marék mogyoró

Az összes mogyorót egy száraz serpenyőben megpirítjuk és félretesszük hűlni. Egy késes robotgépben a 6 dkg mogyorót egy evőkanál porcukorral ledaráljuk. Hozzáadjuk a többi hozzávalót és morzsásra daráljuk. Egy 20*30 cm-es tepsit sütőpapírral kibéleljük és beleöntjük a morzsát. Lenyomkodjuk a tésztát és 160 C-os előmelegített sütőben 20 perc alatt elősütjük.
A lisztet a sütőporral elkeverjük, a maradék mogyorót durvára daraboljuk, a tojásokat a cukorral habosra keverjük. Belekeverjük a lisztet és a többi hozzávalót, majd az elősütött tésztára öntjük. Visszatoljuk a sütőbe és 20 perc alatt készre sütjük. Tálaláskor megszórjuk porcukorral.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések