Csillagok, csillagok...


Mit kezdjen az ember két szottyadt banánnal? Én speciel nem szeretem már így megenni, de kidobni nem volt szívem. Igaz a reggeli turmixba még elment volna, de ennél sokkal jobbat találtam ki: sütöttem belőle egy csodás szaftos tortát, ami napok múlva is finom és puha volt. Persze advent első hétvégéje lévén feldobtam még egy kis fahéjjal és egy kis dióval, hogy a karácsonyi feeling is meglegyen.

Banános-diós csillagtorta

Hozzávalók:
20 dkg vaj
12 dkg barna cukor
vaníliakivonat
3 tojás
20 dkg liszt
10 dkg darált dió
fél csomag sütőpor
2 banán villával összetörve (20 dkg)
8 dkg csokicsepp vagy durvára vágott csokoládé
1 csipet só
1 mokkáskanál fahéj
porcukor a tálaláshoz

A vajat a cukorral és a vaníliakivonattal habosra keverjük. A lisztet a darált dióval, sütőporral, sóval és a fahéjjal összekeverjük. A vajas masszához adjuk hozzá a tojásokat egyenként. Spatulával keverjük bele a banánokat, a lisztes keveréket, végül a csokoládét. Öntsük a kivajazott formába és 160 C-os előmelegített sütőben süssük kb. 40 percig. A végén tűpróbával ellenőrizzük és ha még nemsült meg, akkor hagyjuk még bent pár percig. Tálaláskor szórjuk meg porcukorral.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések