Húsmentes napokra

Amikor már úgy érzem, hogy végképp elegem van a húsból, a lelkiismeretem megnyugtatása érdekében valamilyen zöldségfasírtot szoktam összedobni. Mint azt már írtam egy korábbi receptben az ilyenkor hozzánk betévedő gyanútlan kóstolók elsőre rá sem jönnek arra, hogy nem is húst esznek. Ezúttal a fasírt csicseriborsóból készült, hasonlóan a falafelhez.

Csicseriborsó fasírt

Hozzávalók:
2 doboz csicseriborsó konzerv
2 kisebb szál sárgarépa lereszelve
1 db tojás
1 csokor apróra vágott petrezselyem
1 kávéskanál őrölt római kömény
1 kávéskanál őrölt koriander
1 kisebb fej lilahagyma felkockázva
só, bors
1 nagy marék kenyérmorzsa
olaj a sütéshez

A csicseriborsót krumplinyomóval összetörjük és belekeverjük a többi hozzávalót. Fél órát állni hagyjuk, majd kis fasírtokat formázunk belőle. Egy tepsit kibélelünk alufóliával és megkenjük olajjal. A fasírtokat a tepsibe tesszük és a tetejüket is megkenjük bőven olajjal. Ne sajnáljuk az olajat róla, különben nagyon kiszárad. Előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt megsütjük. A fasírtokat bő olajban is kisüthetjük, de én jobban szeretem sütőben, mert nem lesz annyira olajos és a konyhában sem terjeng az olajszag:).
Fokhagymás, mentás joghurttal tálaljuk.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések