Nem mindig csíp a wasabi


Tavaly szülinapomra egy főzőtanfolyamot kaptam Kakaórockertől. Sokáig halogattam a döntést, mert mindenképpen a legjobbat szerettem volna választani és szinte napról napra változott, hogy éppen mi az aktuális kedvenc tanfolyamom. Aztán nagy nehezen mégis megszületett az elhatározás: macaron sütésre megyek. Azért választottam ezt, mert én kis naiv egyszer (még a tanfolyam előtt) hirtelen felindulásból megpróbáltam macaront készíteni, de kudarcot vallottam és azt gondoltam itt majd jól elárulják nekem a macaronok igazi titkát. A tanfolyam nagyon jól sikerült, de valamiért azóta sem mertem itthon újra nekiállni, talán azért, mert bennem vannak a régi parák :) 
A tanfolyamon azonban az egyik elkészített töltelék tejcsokis-wasabis ízesítésű volt, ami már ott nagyon megfogott és gondoltam, ha már macaront úgysem sütök, legalább a tölteléket felhasználom. Ezúttal mandulás kekszbe töltöttem...
Ha valaki egy kicsit is idegenkedne a wasabitól, ne tegye, mert nem csípős, csak egy kis különleges ízt ad a tejcsokoládénak.


Mandulás keksz wasabis tejcsokoládékrémmel

Hozzávalók:
a kekszhez:
20 dkg vaj
20 dkg liszt
10 dkg darált mandula
2 db tojás
½ csomag sütőpor
10 dkg cukor
vaníliakivonat vagy 1 rúd vanília
1 csipet só
a díszítéshez kakaóbabtörek
a krémhez:
20 dkg tejcsokoládé
1 dl tejszín
wasabipaszta ízlés szerint

Először a csokoládékrémet készítjük el. A tejcsokoládét, a tejszínt és a wasabipastát összeolvasztjuk és hűtőbe tesszük dermedni.
A kekszhez a lisztet a cukorral, a darált mandulával és a sütőporral elkeverjük, majd hozzáadjuk a kockára vágott vajat és összemorzsoljuk. Belekeverjük a vaníliát és a csipet sót, majd a tojással tésztává gyúrjuk. Ha nagyon megolvadt volna a vaj a kezünk alatt, akkor egy kicsit a hűtőbe tesszük dermedni a tésztát. Diónyi golyókat formálunk belőle, majd sütőpapíros tepsire tesszük, és kissé ellapítjuk. Minden második keksz tetejét díszíthetjük kakaóbabtörekkel. 180 C-os előmelegített sütőben aranybarnára sütjük és hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt a kekszeket megtöltjük a megdermedt csokikrémmel. 

Megjegyzések

  1. Na majd ha egyszer összejön az a közös főzés, ami soha nem jön össze, készíthetünk együtt macaront. Csak szánd rá a napot. :)

    VálaszTörlés
  2. Látod, ezért nem merek én hozzákezdeni, mert mindig rohanok a főzéssel. De ami késik nem múlik...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések