2 in 1

Most, hogy kitavaszodott egyre kevésbé kívánom a nehéz kajákat. Sajnos még nincs olyan nagy választék a zöldséges standokon és a piacokon, de a már kapható finom friss zöldfűszerekkel bármilyen ételt könnyen feldobhatunk. Dolce Vita könyvében találtam az alábbi rizottó receptet, amely nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető és igazán frissítő, üde ízét a citrom és a rozmaring adja.
Mivel a rizottó azonban csak frissen jó, ezért vacsorára rögtön újra is hasznosítottam és rizsgombóc (arancini) készült belőle. Az újrahasznosítás igazából csak annyiból állt, hogy ütöttem hozzá egy tojást, gombócokat formáztam belőle és a gombócok közepébe egy-egy kis kocka sajt került. Tojásba és zsemlemorzsába forgattam, majd bő olajban kisütöttem.

Rozmaringos-citromos rizottó sült pancettával

Hozzávalók:
30 dkg rizottórizs
1 kis fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
1,5 liter húsalaplé
1 ág rozmaring
1 citrom
olívaolaj
vaj
parmezán
só, bors
5 dkg pancetta

A pancettaszeleteket (ha nem kapunk helyettesíthetjük bacon-nel) tegyük sütőpapíros tepsire és sütőben pirítsuk ropogósra.
Az olívaolajon enyhén pirítsuk meg a felkockázott hagymát és fokhagymát. Adjuk hozzá az apróra vágott rozmaringot és a rizst. Pirítsuk pár percig, majd fokozatosan merőkanalanként adjuk hozzá a húslevest. Amikor felszívott egy adag levest, mindig csak akkor adjuk hozzá a következő kanállal. Ezt addig folytatjuk, amíg a rizs megpuhul. Ekkor keverjünk hozzá egy fél kanálnyi vajat (vagy többet, ha valaki úgy szereti), a reszelt parmezánt és a fél citrom reszelt héját.
A sült pancettával tálaljuk.

Megjegyzések

  1. Szia! A holnap reggeli bejegyzésemben szeretnélek meginvitálni egy húsvéti ajánlat elkészítésére - azt hiszem, van miből kiválogatni néhány finomságot... :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések