Finger cheesecake


Sokáig gondolkodtam, hogy a hétvégén rendezendő egész napos, szabadtéri gyerekpartira milyen édességgel készüljek. A bogarat végül is kicsi lányom tette a fülembe azzal hogy mindig a sajttortákat emlegeti. Úgy döntöttem, akkor legyen sajttorta, csak egy kicsit más „hangszerelésben”. Egy komplett egész nagy tortát semmiképp sem szerettem volna vinni, mert a nagy rohangálásban úgysem fog senki leülni tortát enni, ezért a mini változatok mellett döntöttem, amelyekkel a kézben akár még fogócskázni is lehet. Bevált sajttorta receptem már volt, tehát nem is változtattam semmit a méreten kívül. Mini muffin formákat használtam, de ha valakinek nincs ilyen, akkor a normál forma is megteszi, csak egy kicsit tovább kell majd sütni. A tetejét egy kis maradék málnával dobtam fel. 


Mini sajttorták málnazselével

Hozzávalók (60 db-hoz):
25 dkg zabkeksz darálva
fél kiskanál mézeskalács fűszerkeverék
12,5 dkg olvasztott vaj
50 dkg krémsajt (én a Lidl-ben veszem)
1 púpos evőkanál tejföl
12 dkg porcukor
1 citrom reszelt hája és fél citrom leve
1 dl tejszín
2 púpozott teáskanál keményítő
2 tojás +1 tojás sárgája
a tetejére:
1/2 kg málna
1 evőkanál cukor
2 lap zselatin

A kekszet, a fűszert és az olvasztott vajat összekeverjük. A formába papírkapszlikat teszünk és mindegyik mélyedésbe egy teáskanálnyit teszünk. Lenyomkodjuk (én a mézcsorgató fejét használtam) és hűtőbe tesszük. 
A krém hozzávalóját habverővel kikeverjük, aminél figyeljünk, hogy szobahőmérsékletű legyen. A formát kivesszük a hűtőből és ráöntjük a krémet. Nem kell, hogy teljesen tele legyen, mert könnyen kifolyhat és akkor beleragad a formába. 160 C-os sütőben 10-15 perc alatt készre sütjük. Ha kissé kihűlt kiszedjük a formából és a többi kekszet és krémet is megsütjük.
Amikor teljesen kihűlt az összes mini torta, a málnát egy kevés cukorral összemelegítjük, majd szűrőn átpasszírozzuk. A zselatint hideg vízbe áztatjuk és a meleg málnában feloldjuk. Hagyjuk kicsit hűlni és öntsük a torták tetejére. Hűtőben hűtsük ki.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések