Téli húskísérő


A napokban kacsát sütöttem és a szokásos szilva chutney helyett valami mást szerettem volna mellé. Volt még itthon néhány darab birsalma és mivel már korábban is készítettem birsalmás köretet kacsa mellé, gondoltam most ebből főzök chutney-t. Tökéletes lett a párosítás, sőt még olyan barátoknak is ízlett, akik alapvetően nem szeretik a gyümölcsöt a hús mellé. Ezen felbuzdulva karácsonyi ajándékként is összedobtam néhány üveggel, hogy meglepjem vele a kollégáimat. Hús és sajt mellé kötelezően ajánlott kipróbálni.

Birs chutney

Hozzávalók:
3-4 nagy birsalma
2-3 csili apróra vágva
20 dkg cukor
1 nagy fej hagyma apróra vágva
4 cikk fokhagyma fölszeletelve
1 evőkanál friss reszelt gyömbér
1 dl fehérborecet
1 rúd fahéj
4-5 szem szegfűszeg
3 szem szegfűbors
só, bors ízlés szerint

A birsalmákról dörzsöljük le a szöszös részt, majd mossuk meg. Egy nagy tálba öntsünk vizet és csavarjuk bele egy fél citromlevét. Így nem fog az alma megpuhulni. A birsalmákat magozzuk ki és vágjuk kockára. Hámozni nem szükséges. Tegyük a tálba, amíg mindet fölvágjuk. 
A cukrot karamellizáljuk, majd adjuk hozzá az ecetet. Adjuk hozzá az almakockákat, majd az összes többi hozzávalót. Öntsük fel egy kevés vízzel és főzzük sűrűre a chutney-t. A végén vegyük ki belőle a fahéjat, a szegfűszeget és botmixerrel pürésítsük, de hagyjunk benne egész kockákat is. Töltsük sterilizált üvegekbe és zárjuk le. 5 percig állítsuk fejre az üvegeket, majd bugyoláljuk be, hogy szép lassan hűljön ki. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések