Karácsonyi rétes


Úgy érzem, hogy néha a gasztro újságírók olvasnak a gondolataimban, ugyanis nemegyszer fordult már elő velem, hogy kitaláltam fejben egy receptötletet, majd másnap elmenetem megvenni kedvenc receptújságomat és ott figyelt benne épp egy olyan finomság, amit megálmodtam. Ez most hétvégén sem történt másként. Egy karácsonyi ízvilágú rétest szerettem volna sütni, amiben van marcipán, karácsonyi fűszerek és persze finom párolt alma. A recepthez képest kicsit elvettem a hozzávalókból, kicsit beleadtam a sajátomat és isteni finom desszert kerekedett belőle. Akár a karácsnyi vacsora után is tökéletes lehet, hiszen előtte már 1-2 nappal elő lehet készíteni, a nagy napon pedig csak betenni a sütőbe és amíg a család a főfogást fogyasztja, ez addig szépen megsül és már tálalható is.

Almás-marcipános rétes

Hozzávalók:
1 csomag réteslap (8 lapos
5 db nagyobb alma kockára vágva
2 evőkanál barna cukor
1 kiskanál őrölt fahéj
10 dkg gyömbéres keksz összetörve
10 dkg marcipán lereszelve
egy löttyintésnyi amaretto likőr
15 dkg vaj
porcukor a szóráshoz

Egy kevés vajat és a egy kanálnyi cukrot egy lábosba szórunk és kissé karamellizáljuk. Hozzáadjuk az almakockákat és 5 perc alatt megpároljuk. Félretesszük hűlni. Ha kihűlt belekeverjük a kekszmorzsát, a fahéjat és a reszelt marcipánt. 
A maradék vajat megolvasztjuk. Egy réteslapot nedves konyharuhára terítünk és megkenjük az olvasztott vajjal. Rátesszük a következő réteslapot és azt is megkenjük vajjal. Összesen négy réteslapot rétegezünk egymásra. A tölteléket kettéosztjuk és az egyik felét a réteslap szélére halmozzuk, majd jó szorosan feltekerjük. Ugyanígy járunk el a másik felével is. 
A rétest sütőpapírra tesszük és becsomagoljuk fóliába, majd a fagyasztóban lefagyasztjuk. Ettől jó ropogós lesz amikor megsül. Én előző este állítottam össze délben pedig amíg ebédeltünk, szépen megsült. Sütés előtt kivesszük a rétest a fagyasztóból, megkenjük olvasztott vajjal és megszórjuk egy kanálnyi cukorral. 180 C-os előmelegített sütőben aranybarnára sütjük. Langyosan tálaljuk porcukorral megszórva.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések