Panna Cotta


Mint azt már nagyon jól tudjátok imádom az olasz kajákat és desszerteket, az alábbi édességet azonban valamiért eddig még soha nem készítettem el. Nincs ennek semmi különösebb oka, egyszerűen most jutottam el odáig, hogy nekifogjak életem első panna cottájának.  Ezt a nagyon könnyen elkészíthető észak-olasz édességet én friss őszibarackkal készítettem, kis mézzel és fűszerekkel megbolondítva.

Vaníliás panna cotta mézes őszibarackkal

Hozzávalók:
4 dl tejszín
2 dl tej
1 rúd vanília
8 dkg nyírfacukor (Xukor)
3 lap zselatin
a mézes őszibarackhoz:
3 nagy őszibarack
2 kanál méz
5-6 db zöld kardamom
2 db csillagánizs

A tejet és a tejszínt egy kis edénybe öntjük, majd hozzáadjuk a nyírfacukrot és a kettévágott vaníliarudat. Kevergetve felforraljuk., majd kivesszük belőle a vaníliarudat. A zselatinlapokat 5 percre hideg vízben áztatjuk, hogy meglágyuljanak. A meglágyult zselatint a tejszínes keverékbe tesszük és kevergetve beleolvasztjuk.
A tejszínes krémet formákba öntjük, és a hűtőbe tesszük dermeszteni. 5-6 óra kell neki, hogy ne essen szét, amikor kiborítjuk a formából.
Tálalás előtt elkészítjük az őszibarackot. A barackokat meghámozzuk és kettévágjuk. A kardamomot és a csillagánizst száraz serpenyőben illatosra pirítjuk és beletesszük a mézet. Hagyjuk a mézet egy kicsit megbarnulni, majd beletesszük a felezett őszibarackokat és egy pár perc alatt karamellizáljuk.
A panna cottát a formák szélénél körbevágjuk, tányérra borítjuk és a mézes őszibarackkal tálaljuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések