Financier Times


Már régóta ki akartam próbálni milyen is ez a híres financier, de valahogy a recept alapján nem igazán fogott meg sohasem. Mindig az a kérdés merült fel bennem, hogy egy egyszerű tészta mitől is lehet annyira nagyszerű és miért áradozik így róla mindenki? Végül úgy döntöttem megsütöm és a titok feltárult előttem: a barnított vaj és a mandula. Ez a két összetevő, az, amitől olyan mennyei íze lesz.
Az első kóstolás után csak vékony szeleteket vágtunk belőle, hogy minél tovább tartson, de hiába, így is pillanatok alatt eltűnt a tányérról, és most kezdhetek neki egy újabb adagnak…
A recept Chili és Vaníliá-tól származik, annyiban változtattam rajta, hogy kevesebb cukrot adtam hozzá, mert nekem úgy már túl édes.

Financier

Hozzávalók:
125 g vaj
1 vaníliarúd
5 dkg liszt
7 dkg porcukor
5 dkg barna cukor
5 dkg darált mandula
csipet só
3 szobahőmérsékletű tojásfehérje
1 ek méz
díszítéshez egész mandulaszemek

Először barnított vajat készítünk.  A vajat egy lábosba tesszük, és addig pirítjuk, amíg aranybarna nem lesz és hozzáadjuk a vanília kikapart magját.
Ezután egy tálba szitáljuk a lisztet, a porcukrot, a barna cukrot, a darált mandulát és a sót. A tojásfehérjét kézzel enyhén felverjük és hozzáadjuk a lisztes keverékhez. Beletesszük a mézet is. Kanalanként belekeverjük a barnított vajat és összedolgozzuk. Fontos hogy fokozatosan adjuk hozzá, különben zsíros lesz a tészta. Fóliával letakarjuk, és a hűtőbe tesszük 1-2 órára.
A sütőt 180 C-ra előmelegítjük. Nekem nem volt financier formám, ezért tortaformában sütöttem meg, amit kivajaztam előtte. A tetejére mandulaszemeket teszünk és kb. 20 percig sütjük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések