Jolly Joker


Az alábbi kaja számomra olyan, amit akár minden nap meg tudnék enni. Amikor felkelek egy álmos vasárnapon és végképp nem jut eszembe semmi, hogy mi legyen ebédre, akkor biztos, hogy ez lesz a vége. Ráadásul  a hozzávalók mindig Görögországot juttatják eszembe. 
Sokan azt mondhatják, hogy a rántott hús unalmas vasárnapi étel, én mégis szeretem, főleg ha meg van bolondítva egy kis fetával és olívabogyóval.

Fetával és olívával töltött sertéskaraj, tzatzikivel és tepsiben sült burgonyával

Hozzávalók:
1 kg sertéskaraj vagy csirkemell
10 dkg feta sajt
15-20 szem fekete olívabogyó
2 tojás
zsemlemorzsa és liszt a panírhoz
1 kígyóuborka
1 doboz görög joghurt
1 fej fokhagyma
olívaolaj
kapor ízlés szerint
1 kg újburgonya
só, bors
olaj a sütéshez

A burgonyát meghámozzuk és egy nagy edényben 10 percig előfőzzük. 
A húst felszeleteljük, kiklopfoljuk, megsózzuk és ízlés szerint borsozzuk. A fetát csíkokra, az olívabogyót pedig kettévágjuk. Minden hússzeletbe teszünk egy csík fetát és egy pár szem olívabogyót, majd feltekerjük. 
Közben a burgonya is megfőtt, amit egy nagy tepsibe öntünk, majd meglocsoljuk bőven olívaolajjal és megsózzuk. A fokhagyma cikkeket is hozzáadjuk és jól összeforgatjuk az egészet. 200 C-ra előmelegített sütőben pirosra sütjük. A sütés vége előtt egy pár perccel egy kicsit szét szoktam nyomkodni a burgonyát, hogy még nagyobb felületen legyen ropogós.
A húst bepanírozzuk (gondolom ez mindenkinek megy:)) és forró olajban kisütjük.
A tzatzikihez az uborkát nagy lyukú reszelőn lereszeljük majd besózzuk. Pár perc után kinyomkodjuk a levét és hozzákeverjük a görög joghurtot. Belenyomunk egy cikk fokhagymát és meglocsoljuk olívaolajjal. Én nagyon szeretem a kaprot, ezért ezt is szoktam tenni bele.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések