Fifth



Az elmúlt napokban nem jutott időm a blogolásra. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem készült semmi finomság a konyhámban, sokkal inkább azt, hogy nem volt időm a fotózással és az írással pepecselni. Összejött minden az életemben/életünkben, de ne gondoljon senki semmi rosszra, csupán arról van szó, hogy minden egyszerre jött és mindent sürgősen kellett megoldani. Üdvözlöm ezúton is Murphy-t! :)
Volt azonban egy olyan dolog is, amely a legszebb perceket, órákat szerezte nekem ebben az időszakban, ez pedig a kis/nagylányom 5. szülinapjára való készülődés. Mint minden évben, most is saját kezűleg készültek a dekorációk, a rágcsálnivalók és az ünnepelt külön kérésére a „Jégvarázs torta” is, ami a nap fénypontja lett. 
Nem akartam teljesen marcipán bevonatú tortát, mert legtöbbször a marcipánréteg jórésze a kukában végzi, így csak a hópelyhek, Olaf és a hógolyók készültek ebből. A külső kék réteg egy vajas-vaníliás krém, amit természetes alapú  gél ételfestékkel színeztem. A torta alapja pedig egy sima piskóta volt nyolc tojásból és főzött csokoládékrémből  készült hozzá a töltelék.

Na de visszatérve a dekorációkra… A dekorok ezúttal is nagyon egyszerűek voltak. A Luca feliratú zászlófüzért, a matricákat a pohárra és a kör alakú ételfeliratokat számítógéppel szerkesztettem. A színes zászlófüzér, az asztalon lévő rojtok és a papírvirágok pedig szalvétából készültek, amit esténként hajtogattam. 

A tavalyi tapasztalatokból kiindulva direkt nem készítettem túl sok kaját, mivel a nagy melegben úgyis mindenki inkább iszik, mint eszik. A buli napján sütöttem egy nagy adag burgonyás pogácsát, pár nappal korábban parmezános ropogós rudakat, amelyek sokáig elállnak és mandulás kekszeket, melyeknek egyik felét lekvárral pöttyöztem be sütés előtt, a másikat pedig csokiba mártottam. És persze a végén jöhetett az a bizonyos torta, amire tényleg büszke voltam…
Összegezve, tényleg egy szuper bulit sikerült összehozni, amit minden gyerek és szülő egyaránt nagyon nagyon élvezett...




Jégvarázs csokoládétorta

Hozzávalók:
a piskótához:
8 tojás szétválasztva
8 evőkanál cukor
6 evőkanál liszt
2 evőkanál kakaó
1 kiskanál sütőpor
a csokikrémhez:
4 tojás
20 dkg cukor
2 evőkanál kakaó
20 dkg étcsokoládé (70%-os)
25 dkg vaj
a külső kék réteghez:
3 tojás fehérje
100 g cukor
22 dkg vaj
pár csepp vaníliakivonat
4 csepp természetes gél állagú ételfesték
marcipán a díszekhez

A torta négy rétegű volt, tehát ha merészek vagyunk akkor egyben megsüthetjük a piskótát és a végén négyfelé vágjuk, vagy két részletben. Én az utóbbit választottam, mert sosem tudom szépen elvágni a lapokat. A tojásokat szétválasztjuk és a sárgáját a cukorral habosra keverjük. A lisztet a kakaóporral és a sütőporral összeszitáljuk. A tojások fehérjét habbá verjük egy csipet sóval és a habos sárgájához keverjük óvatosan, majd mehet bele a lisztes keverék is. Sütőpapírral bélelt 26 cm átmérőjű tortaformába öntjük és 180 C-os előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Félretesszük hűlni.
Amíg hűl, elkészíthetjük a krémet. A tojásokat, a cukrot és a kakaóport fémedénybe tesszük és csomómentesre keverjük. Egy lábosban fölteszünk vizet forrni és ha már forr, rátesszük a fémedényt és folyamatos keverés mellett besűrítjük a tojásos krémet. Vigyázzunk, hogy a tál alja ne érjen vízbe és a lángot vegyük takarékra keverés közben. Ezután beletesszük a felkockázott csokoládét és tovább keverjük a krémet, amíg a csokoládé elolvad. Félretesszük hűlni. Amikor kihűlt a szobahőmérsékletű vajat habosra keverjük és kanalanként belekeverjük a csokis krémet. Hűtőben egy kicsit hagyjuk dermedni.
A piskóta lapokat kettévágjuk megtöltjük a krémmel. Hűtőbe tesszük a tortát pihentetni néhány órára, hogy a krém jól megdermedjen.
A külső vajas krémhez a tojások fehérjét a cukorral és a vaníliával egy fém edénybe tesszük és ezt is vízgőz fölött elkezdjük melegíteni, amíg a cukor el nem olvad. A hőmérsékletét úgy tudjuk ellenőrizni, hogy beledugjuk az ujjunkat és ha csípi a meleg, akkor már kész, levesszük a tűzről. Habverővel addig verjük, amíg ki nem hűl és jó habos nem lesz. Ezután a szobahőmérsékletű vajat apránként hozzáadom, de közben folyamatosan keverjük. A legvégén megy bele a festék. Én négy cseppet tettem bele, de ez függ a festék minőségétől is. Kívülről ezzel burkoljuk a tortát, majd ráragasztjuk a marcipán díszeket.








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések