80th



Az alábbi tortát egy születésnapra készítettem el. Az ünnepelt 80 éves lett és ezért úgy éreztem, hogy sokkal inkább egy hagyományos torta illik az alkalomhoz, mintsem egy túlbonyolított tortaköltemény. Töltelékként szándékosan nem vajas krémet használtam, hanem valami sokkal könnyebbet és finomabbat, ami tejszínnel készül. Úgy gondolom ez a torta nem csak születésnapra kiváló, hanem egy karácsonyi menü részeként is megállja a helyét.

Narancsos csokoládétorta

Hozzávalók:
a tésztához:
6 db tojás
18 dkg cukor
1 rúd vanília
10 dkg liszt
5 dkg keményítő
1,5 tk sütőpor
3 ek kakaó
1 narancs reszelt héja

a krémhez:
4 tojás sárgája
2 ek cukor
20 dkg étcsokoládé
6 dl tejszín
1 narancs reszelt héja és fél narancs leve

A tésztához a tojások sárgáját 6 evőkanál vízzel, a vaníliával és a cukorral sűrűre keverjük. A tojások fehérjét kemény habbá verjük majd óvatosan az előzőhöz adagoljuk. A lisztet elkeverjük a keményítővel, a sütőporral és az átszitált kakaóval majd a tojáshabhoz keverjük. Kivajazott tortaformába öntjük és 180 C-os előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Ha kihűlt, három lapra vágjuk. Az első tortalapot visszahelyezzük a tortaformába és megkenjük a krém felével, majd erre jön a következő tortalap és ezt is megkenjük. (Egy kevés krémet tegyünk félre a torta oldalának bevonásához.) Az utolsó tortalapot is rátesszük és egy pár órára a hűtőbe helyezzük dermedni. (Én előző este készítettem el, így egy éjszakát állt a hűtőben.)
Másnap reggel levesszük a tortaforma keretét és megkenjük az oldalát a maradék krémmel. A krémre tehetünk darált diót (én most darált keksszel vontam be). A csokit gőz fölött megolvasztjuk egy pár csepp olajjal és a torta tetejére kenjük.
Krém elkészítése: A tojások sárgáját a cukorral keverjük krémesre. 4 dl tejszínt melegítsünk fel, olvasszuk fel benne a csokit, reszeljük hozzá a narancshéjat és facsarjuk bele a fél narancs levét. Lassan öntsük hozzá a tojáshoz, majd tegyük vissza a lábasba és állandó keverés mellett sűrítsük be a krémet. A maradék tejszínt verjük fel kemény habnak, majd adjuk hozzá a csokis krémhez. Ha van otthon, tehetünk bele kandírozott narancshéjat így még intenzívebb lesz a narancsíz.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések