Végállomás Gubacsi út


Az óra átállítással beköszöntöttek a hosszú, sötét téli esték. Az alábbi kaja már-már a karácsonyt idézi, de most "csak" egy kiadós leves utáni desszertként szolgált. Természetesen a kiflit én sütöttem és szintén Limara pékségéből kaptam ihletet.
Amióta Mautner Zsófinál láttam ezt a sütési módot, azóta én is mindig tortaformában sütöm a mákos gubát, mert sokkal gusztusosabb ez a fajta tálalás. 
A naranccsal történő megbolondítás oda vezetett, hogy felfaltuk az egészet és most éppen a máktól kábultan nézzük az X Faktort, sőt már érezzük, hogy bennünk is megvan az a bizonyos X.:)

Narancsos mákos guba házi kifliből

Hozzávalók
10 dkg darált mák
10 dkg porcukor
7 dl tej
1 narancs
½ citrom reszelt héja
1 rúd vanília
3 tojás sárgája
5 dkg barna cukor
méz
vaj

A tejbe belekaparjuk a vanília magját és a rudat is beledobjuk. Belereszeljük a narancs és a citrom héját, majd a narancs levét hozzáfacsarjuk. Forráspontig hevítjük és közben a tojások sárgáját kikeverjük a barna cukorral. A tejből kidobjuk a vanília rudat és folyamatos keverés mellett a tojáshoz öntjük.
Egy cm-es tortaformát kivajazunk, a mákot és porcukrot összekeverjük. A kifliket karikára vágjuk és elkezdjük összeállítani a gubát. A formába teszünk egy sor kiflit, megöntözzük a tejsodóval, megszórjuk a mákkal és mézet csorgatunk rá. Addig folytatjuk a rétegezést, amíg a forma meg nem telik. A tetejére vajdarabkákat teszünk és előmelegített sütőben 15-20 perc alatt összesütjuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések