Máktorta helyett


Hétfőn, ugye a munka ünnepén a kenyér után máktortát szerettem volna sütni (nekem ez jelenti a pihenést). Mindent szépen elő is készítettem, de amikor a mákra került volna a sor, hiába kerestem, sehol nem volt. Ugyanis elfogyott... Pedig már éreztem a számban az omlós máktorta ízét, úgyhogy nagy levegő (azért sem leszek ideges) és agyalás, hogy most akkor mégis hogyan tovább?! 
Az asztalon árválkodott két kissé megbarnult banán és akkor bevillant a nagy ötlet: BANÁNTORTA! Nem akartam túlvariálni, mert a tésztának önmagában is isteni íze van, úgyhogy csak megkentem középen jó vastagon meggylekvárral és csoki ganache-al vontam be. A legegyszerűbb torta a világon, az íze mégis a mennyekbe repít. Na kipróbáljátok?



Mandulás banántorta meggylekvárral

Hozzávalók:
240 g liszt
110 g darált mandula
csipet só
1/2 evőkanál szódabikarbóna
150 g porcukor
150 g vaj
3 tojás
2 kisebb banán összetörve
2,5 evőkanál citromlé
vaníliakivonat
3,5 dl tej
a bevonathoz:
1 dl tejszín
100 g étcsokoládé
fél üveg meggylekvár
50 g szeletelt mandula

A sütőt előmelegítjük a 180 C-ra. Egy 23 cm-es tortaformát kivajazunk és az aljára sütőpapírt teszünk.
A lisztet, a mandulát, a sót és a szódabikarbónát egy tálban összekeverjük. A banánhoz hozzáöntjük a citromlevet, hogy ne barnuljon meg. 
A vajat a cukorral és a vaníliával habosra keverjük, majd egyenként hozzáadjuk a felvert tojást. Előveszünk egy spatulát és ezzel folytatjuk a munkát. A lisztes keveréket a tejjel felváltva fokozatosan hozzákeverjük a vajas részhez és végül az összetört banánnal is elvegyítjük. A masszát a tortaformába öntjük, a közepét kicsit homorúra igazítjuk, hogy sülés közben ne legyen túl púpos. 45 perc alatt készre sütjük, közben tűpróbával ellenőrizzük, hogy teljesen átsült-e. 
Ha megsült kivesszük a sütőből és félretesszük hűlni. Közben elkészítjük a csokibevonatot és a pirított mandulát.
A tejszínt felmelegítjük és az összetördelt csokira öntjük. Hagyjuk kicsit olvadni, majd jól elkeverjük. A hűtőbe tesszük, hogy kenhető állagúra dermedjen.
A mandulát száraz serpenyőben aranybarnára pirítjuk és félretesszük hűlni.
A tortát kettévágjuk és vastagon megkenjük a lekvárral. A csokikrémet kanállal kikeverjük és megkenjük vele a tortát. Végül a tetejét megszórjuk a mandulával.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések