Eper minden mennyiségben


Eper, eper és megint csak eper. Végre elfogadható áron lehet magyar epret kapni és finomabbnál finomabb ínyencségeket lehet belőle készíteni. Rengeteg ötletem van, és bízom benne, hogy időm is lesz mindezt kivitelezni a  nem túl hosszú eperszezonban.
Ebben az időszakban szinte minden napra becsempészek egy kis epret a napi betevőnkbe, ha máshogy nem, akkor csak úgy simán magában elcsipegetjük.
A hétvégén a piacon apró szemű, de annál istenibb ízű epret találtam, és már láttam is lelki szemeim előtt, hogy szuperül passzol majd töltelékként a nem túl nagy méretű túrógombócaimba. Nekem az eperhez a bazsalikom olyan, mint az almához a fahéj, így ki nem hagytam volna, hogy belecsempésszek a gombócokba ebből az illatos fűszerből is. Összetörtem tehát a bazsalikomot barna cukorral és ezzel szórtam meg a friss gombóckákat. Kipróbáljátok?


Epres túrógombóc bazsalikomos cukorral

Hozzávalók:
az epres túrógombóchoz:
50 dkg túró
4 tojás
4 evőkanál barna cukor
5 evőkanál búzadara
5 evőkanál zsemlemorzsa
4 dkg olvasztott vaj
1 citrom reszelt héja
egy csipet só
kb. szem kis szemű eper
a morzsához:
1 evőkanál olaj
30 dkg zsemlemorzsa
1 evőkanál porcukor
a bazsalikomos cukorhoz:
4-5 szál bazsalikom levelei
15 dkg barna cukor

A gombóchoz a túrót áttörjük és hozzáadjuk a tojások sárgáját, a cukrot, a búzadarát, a zsemlemorzsát, a citrom reszelt héját és az olvasztott vajat. A tojások fehérjét a csipet sóval kemény habbá verjük és belekeverjük a túrós masszába. 20 percig pihentetjük és közben a vizet felforraljuk. A túróból gombócokat formázunk, a közepébe egy szem epret nyomunk és az enyhén lobogó vízbe dobjuk. Amikor feljönnek a víz felszínére még 3-4 percig főzzük.
A zsemlemorzsát az olajon megpirítjuk. Amikor megpirult lehúzzuk a tűzről és belekeverjük a porcukrot. Ebbe a morzsába forgatjuk a megfőtt gombócokat.
A bazsalikomos cukorhoz a bazsalikom leveleit és a cukrot mozsárban összetörjük és a tálaláskor a gombócokra szórjuk. A megmaradt cukrot öntsük sütőpapírra, terítsük szét és hagyjuk kiszáradni. Ha kiszáradt mozsárban vagy darálóban törjük össze és bármikor felhasználhatjuk. 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések