Virág helyett


Végre valahára megérkeztek az első fecskék, mármint eperből. Igaz, ez az eper még nem 100%-osan szabadföldi és bár méregdrága, de ha ilyen finomság készül belőle, talán belefér egyszer–egyszer. Különben is az alábbi desszerthez csak néhány szem szükséges belőle és rögtön négy ember ebédjének végét szépítitek meg. 
Annyira könnyű és egyszerű kis finomság ez, hogy egyből tripla adag tésztát készítettem belőle. A maradékot lefagyasztottam és bármikor elővehetem, ha egy gyors ismétlésre támad kedvünk. Készítsétek el ti is hétvégén és kápráztassátok el vele az édesanyátokat!


Epres-mascarponés pite

Hozzávalók:
a tésztához:
170 g liszt (ha van otthon akkor rétesliszt)
75 g vaj
70 g porcukor
csipet só
1 tojás
1/2 citrom reszelt héja
a krémhez:
125 g mascarpone
2 evőkanál porcukor
vaníliakivonat
1/2 dl tejszín
félbevágott eperszemek
1 kanál eperlekvár
olvasztott étcsokoládé a díszítéshez

A tésztához a lisztet a porcukorral és a hideg, kockára vágott vajjal robotgéppel morzsás állagúra keverjük, majd hozzáadjuk a a reszelt citrom héját, a sót, a tojást és összegyúrjuk. Hűtőbe tesszük 30 percet pihenni. 
Fél óra után kivesszük a hűtőből és a forma méretére nyújtjuk. Én szögletes piteformában sütöttem, tehát téglalappá nyújtottam. A formába igazítottam, a széleit levágtam. A tetejére sütőpapírt teszünk, majd rászórjuk a sütőbabot és 180 C-os előmelegített sütőben 10 percig sütjük. 10 perc elteltével levesszük a papírt a tésztáról és így sütjük tovább még kb. 10 percig. Ha szép aranyszínűre sült, kivesszük a sütőből és teljesen kihűtjük.
Elkészítjük a krémet. A mascarponét a cukorral, a vaníliával és a tejszínnel habosra verjük, majd a kihűlt tésztaalapra kanalazzuk. Az epreket félbevágjuk és a krém tetejére sorakoztatjuk. A lekvárt megmelegítjük, szűrőn átpasszírozzuk és megkenjük vele az eperszemeket. Ettől szép fényes lesz az eper teteje és az eper is tartósabb lesz. Olvasztott csokoládéval és mentalevelekkel díszítjük. Könnyű, gyors, finom tavaszi desszert.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések