Figs&cheese



Végre itt a fügeszezon (nem titkoltan ez az egyik kedvenc gyümölcsöm) és a héten szerencsére rengeteg fordult meg belőle a konyhámban. Vettem is és kaptam is nagyon sokat és mikor már úgy éreztem a fülemen jön ki a sok füge, egy vacsoraötlet jutott eszembe... 
Hogy ne csak úgy magában tömjük magunkba a sok finom puha, érett gyümölcsöt, egyik este egy kis sajttal, mézzel és kakukkfűvel sütöttem meg. Tálaláskor adtam még hozzá néhány vékony szelet szárított sonkát és ropogós kenyeret, hogy így tökéletesítsem a végeredményt. Igazi indián nyárra való könnyed vacsora.


Sajttal sült füge

Hozzávalók (2 főre):
4-5 nagy füge szeletekre vágva
20 dkg camembert sajt szeletekre vágva
só, bors
néhány szál kakukkfű
méz
olívaolaj

Egy kisebb tűzálló edényt olajjal kikenünk és sorban belerakjuk a fügét és a sajtot. A tetejére szintén csorgatunk egy kis olajat és mézet, majd sózzuk, borsozzuk és kakukkfűvel megszórjuk.
160 C-os előmelegített sütőben 15 percig sütjük, majd langyosan tálaljuk szárított sonkával és ropogós kenyérrel. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések