Klasszikus ízek


Bizonyára veletek is előfordul, hogy nosztalgiáztok néha és ilyenkor bizony előkerülnek a klasszikus édességek, gyermekkorunk kedvenc ízei, úgy mint az ischler, a krémes, vagy éppen a linzer. Én ez utóbbit készítettem el valamelyik nap, azonban egy kis plusszal. Ez a plusz pedig a marcipán volt a linzer tésztájában. Ehhez a finom édes tésztához nagyon passzolt a fanyar szederlekvár, amit ezúttal anyukám kamrájából csempésztem át a sajátomba.

Marcipános linzer szederlekvárral

Hozzávalók:
25 dkg vaj
8 dkg porcukor
45 dkg liszt
2 tojás sárgája
20 dkg marcipán
1 csipet só
1/2 rúd vanília kikapart magja
kevés mandulaaroma
szederlekvár

A vajat a porcukorral robotgéppel habosra keverjük. Egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját, a vaníliát, a sót és a mandulaaromát. A robotgépen kicseréljük a kart dagasztókarra és a marcipánt nagy lyukú reszelőn belereszeljük, a lisztet pedig beleszitáljuk. Ha összeállt a tészta, fóliába csomagoljuk és hűtőbe tesszük pihenni, hogy a vaj visszadermedjen. Én egy éjszakára hűtőben hagytam.
Kivesszük a tésztát a hűtőből és 2-3 mm vékonyra nyújtjuk. Köröket szaggatunk belőle, majd sütőpapíros tepsire tesszük és 170 C-os előmelegített sütőben halvány színűre sütjük. Ha kihűltek a tésztakorongok megtöltjük a lekvárral és porcukorral  díszítjük.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések