Anti Valentin nap


Bevallom én ezt a Valentin napot egy Amerikából jött cukormázas, rózsaszín, giccses izének tartom, azaz pont, hogy nem tartom - nem tartjuk.:)
Viszont sokkal fontosabb hír, hogy a napokban vettem át a Dolce Vita boltjában a kezeletlen héjú citromokat. Még éppen csak a megrendelést adtam fel, de már akkor tudtam hogy mit készítek belőle és már a számban éreztem a finom citromkrém ízét, amit szinte mindenhez fel tudok majd használni. A hétvégén neki is láttam a krémnek és sütöttem hozzá egy mákos vajas kekszet… és hogy pont szív alakú lett, higgyétek el, ez tényleg csak  véletlen műve! :)

Mákos keksz citromkrémmel

Hozzávalók:
a citromkrémhez:
3 tojás
15 dkg cukor
5 dkg vaj
2 nagy citrom leve és reszelt héja (kezeletlen héjú)
a kekszhez:
40 dkg liszt
5 dkg egész mák
25 dkg vaj
15 dkg porcukor
2 tojás sárgája
csipet só
vaníliakivonat
fél citrom reszelt héja

Először a krémet készítjük el, amit akár pár nappal korábban is megcsinálhatunk, mert a hűtőben egy hétig is eláll.
A tojást a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a citromok levét és reszelt héját. Egy edényben vizet melegítünk és a gőz fölött besűrítjük a krémet. Kb. 10 perc kell neki, közben folyamatosan kevergetjük. Ha kellő sűrűségű, beletesszük a vajat és elkeverjük. A hűtőben kihűtjük.
A kekszhez a tojás kivételével a hozzávalókat késes robotgépbe tesszük, és morzsás állagúra daráljuk. Ha nincs robotgépünk, kézzel is megcsinálhatjuk. Beleütjük a tojásokat és összegyúrjuk. Nekem egy picit száraz volt a tészta, de vizes kézzel kezdtem el összeállítani és pillanatok alatt elkészült. Hűtőben egy órát állni hagyjuk. Azután lisztezett deszkán 2-3 mm vastagságúra nyújtjuk, és tetszőleges formával kiszúrjuk. Sütőpapíros tepsire tesszük és 180 C-os előmelegített sütőben pár perc alatt megsütjük.
Ha kihűltek a kekszek, megtöltjük a citromkrémmel és porcukorral tálaljuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések