Lady marmalade


Annyi lekvár sorakozik a kamrapolcon, hogy megfogadtam, az idén már nem állok neki újabb befőzésnek.
„Én idén csak ribizlilekvárt készítek!” – gondoltam kis naivan ezt a nyár elején. Aztán a piacon minap gyönyörű szilvák jöttek szembe, akik szinte kérték, hogy lécci főzz be minket, így nem is tudtam ellenállni nekik. 
A hétvégén tehát főztem egy gyors szilvalekvárt, ami tényleg gyors, mert főzéssel együtt mindössze egy óra alatt elkészül. És mit gondoltok mi van még benne? Hát persze hogy csokoládé! 



Csokoládés-fűszeres szilvalekvár

Hozzávalók:
1,7 kg szilva
0,5 3:1 befőzőcukor
2 db fahéjrúd
1 dl mandulalikőr
10 dkg jó minőségű étcsokoládé

A szilvákat megmossuk, majd kimagozzuk és kisebb kockákra vágjuk. Hozzáadjuk a fahéjat és a befőzőcukrot, majd lassú lángon állandóan kevergetve főzzük, míg felforr.15-20 percig főzzük, turmixoljuk, de úgy, hogy maradjanak benne darabok. Beleöntjük a mandulalikőrt és a étcsokoládét. Egyet forralunk rajta, sterilizált üvegekbe töltjük és fejjel lefelé fordítva kihűtjük. ISTENI!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések