Le Biscuit deja vu


Az az igazság, hogy még mindig a Le Biscuit-os reggeli hatása alatt vagyok, ezért elhatároztam, hogy most én fogom francia reggelivel meglepni a családot, amit az ágyban szervírozok. 
Már régóta tervezem, hogy croissant-t (ezt hogy kell leírni?:) sütök, de mindig meghátráltam a sok hajtogatástól meg pihentetéstől. Azonban most erőt vettem magamon és szerintem Pierre büszke lenne rám:). Annyira nem is nehéz az elkészítés, mint amennyire féltem tőle, ti se ijedjetek meg a hosszú recept láttán!
A recept Joanne Harris A Francia piac c. könyvéből származik.

Croissant

Hozzávalók:
50 dkg liszt
4,5 dkg cukor
1 tk só
1,5 dkg friss élesztő
2 dl langyos víz
1 dl langyos tej
25 dkg vaj
1 tojás

Szitáljuk a lisztet egy nagy tálba szitáljuk, adjuk hozzá a cukrot és a sót. Futtassuk fel az élesztőt a langyos tejes vízben és öntsük a lisztes keverékhez. Gyúrjuk össze, majd formázzunk belőle kis cipót és pihentessük 20 percig a hűtőben.
Tegyük a vajat két zsírpapír közé nyújtsuk nyújtófával 20*20 cm-es négyzetté. A deszkát hintsük meg liszttel és a tésztát nyújtsuk ki 40*40 cm-esre. Tegyük rá a vajat és hajtsuk rá a tészta mind a négy oldalát, mintha becsomagolnánk. Ismét nyújtsuk ki a tésztát, de most 24*60 cm-es téglalapra. A tészta egyharmadát hajtsuk a másik egyharmadára, majd hajtsuk rá a maradék egyharmadot. Fordítsuk el 90°-al, és nyújtsuk ki ismét majd hajtogassuk be újra. Csomagoljuk be folpackba és tegyük a hűtőbe 30 percre. Még kétszer ismételjük meg a nyújtást és a hajtogatást és ismét tegyük a hűtőbe 30 percre.
Nyújtsuk ki a tésztát 42*42 cm-esre, vízszintesen vágjuk ketté , majd ezeket vágjuk kis háromszögekre. a háromszög szélesebb végétől göngyöljük fel a tésztát és formáljuk kifli alakúra. Tegyük a kifliket sütőpapíros tepsire és kelesszük addig, amíg duplájára nem nőnek. Általában egy éjszakát érdemes keleszteni, de én nem tettem, mert 1 óra kelesztés után a kifliket lefagyasztottam, hogy reggel csak ki kelljen venni és sütni.
Melegítsük elő a sütőt 220 C-ra, a croissanokat kenjük meg a felvert tojással és kb. 15 percig süssük a sütőben. Ha fagyasztott croissanokat készítünk, akkor alacsonyabb hőfokon tovább süssük. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések