Liszt nélkül


Azt hiszem megsütöttem életem legfinomabb mandulás tortáját. Persze mindig ezt mondom, de ez most tényleg tökéletes lett.
A receptet egy külföldi blogon találtam, de szokásom szerint picit alakítanom kellett rajta, mert egyrészről alapból rengeteg cukorral készült, másrészről a mandulát még jobban kiemeltem a hőn szeretett mandulakivonattal és mivel a ricottából csak egy doboznyi (250 g) volt otthon, ezért a hiányt mascarponéval pótoltam. 
Ja és azok számára, akik nagyon nagy bűnözésnek éreznék, az a jó hírem van, hogy egyáltalán nincs benne liszt, csak mandula, a cukrot pedig lehet helyettesíteni eritrittel.
Szóval készítsétek el hétvégére és gyűjtsétek be az elismeréseket!

Ricottás mandulatorta

Hozzávalók:
120 g vaj
150 g barna cukor
1 nagy citrom reszelt héja
kevés vaníliakivonat
kevés mandulakivonat
4 nagy tojás kettéválasztva
240 g őrölt mandula
250 g ricotta
50 g mascarpone 
60 g szeletelt mandula
a tálaláshoz porcukor

Tegyük a vajat és a cukrot egy keverőtálba és verjük nagyon habosra. Egyenként keverjük hozzá a tojások sárgáját, majd adjuk hozzá a citromhéjat, a mandulakivonatot és a vaníliát. Ezután következik a ricotta és a darált mandula. 
Egy másik tálban egy csipet sóval verjük habosra a tojások fehérjét és óvatosan keverjük hozzá a mandulás masszához. 
Egy 20 cm átmérőjű tortaformát vajazzunk ki és öntsük bele a tésztát. A tetejét szórjuk meg a szeletelt mandulával majd süssük kb. 50 percig 160 C-os előmelegített sütőben. Az állaga olyan lesz mint a brownie, szaftos és puha. Tálaláskor szórjuk meg porcukorral és adhatunk mellé valamilyen gyümölcsöt. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések