Kávékorcsolya


Tudom kicsit megkésve bár, de boldog új évet kívánok mindegyikőtöknek. Az eltűnés oka prózai: az ünnepeket jobbára internet nélkül töltöttem és bevallom nem is főztem semmit, hiszen a szülők elárasztottak minket finomabbnál finomabb falatokkal. Na szóval az új év első receptje egy olyan Toszkánából származó süti, ami főleg tea vagy kávé mellé ajánlott. 
Az ötlet onnan származik, hogy gyorséttermek helyett a városban jövet-menet a Vapiano-ba szoktunk betérni egy-egy gyors tésztára és az utána kötelező kávéra, ami mellé már jó ideje ezt a sütit fogyasztjuk. Az újévi fogadalmam az volt, hogy most már itthon is elkészítem ezt a tömény mandulás "kávékorcsolyát". Íme...

Mandulás csók

Hozzávalók:
31dkg őrölt mandula
4 tojásfehérje
fél narancs reszelt héja
12 dkg cukor
5 dkg porcukor
mandulaaroma
csipet só
szeletelt mandula a tetejére

A mandulát a cukrot, a porcukrot és a reszelt narancshéjat összekeverjük. A tojások fehérjét a csipet sóval kemény  habbá verjük, majd hozzáforgatjuk a mandulás keveréket. Mandulaaromával ízesítjük. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe kiskanállal halmokat rakunk, lefedjük és egy éjszakára állni hagyjuk. Másnap a sütőt 160 C-ra előmelegítjük, a sütik tetejét megszórjuk a szeletelt mandulát és egy kicsit belenyomkodjuk., majd kb. 10 perc alatt aranybarnára sütjük. Akkor jó, ha a közepe lágy marad.
Én a fenti alapanyagokat használtam, de legközelebb egy csipet sütőporral könnyítem a tésztáját és igazi keserű mandula kivonattal ízesítem, hogy még intenzívebb legyen a mandulaíz.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések