Fish burger



Először is elnézést a recepthez tartozó fotó minőségéért, de már nem voltak olyanok a fényviszonyok, hogy olyan igazán szép képet készíthessek erről az isteni kajáról, viszont semmi pénzért nem hagytam volna ki, hogy ezt megosszam veletek. Valljuk be az ember ezeken a sötét téli estéken szeret leülni a családi asztalhoz és jó nehéz kajákat enni. De miért ne lehetne ezt is kicsit egészségesen csinálni? Szóval ahogy láthatjátok ma egy nagyon finom tonhalburgerrel érkeztem. Ha valakinek nincs ideje a zsömlét külön megsütni hozzá, persze a bolti is megteszi, de az ugye nagyon nem olyan...
A friss ropogós zsömlében a puha tonhal és hozzá az uborkás majonéz mennyei. Szerintem tökéletes párosítás, próbáljátok ki!

Tonhalburger házi zsömlével és kapros-uborkás majonézzel

Hozzávalók:
a tonhalburgerhez:
2 doboz tonhal (sós lében)
2 tojás
kevés citromlé
fél citrom reszelt héja
2-3 szál újhagyma apróra vágva
2 evőkanál olívaolaj+ egy kevés a sütéshez
só, bors
3-4 evőkanál zsemlemorzsa
a majonézhez:
1 evőkanál majonéz
2 evőkanál tejföl
2 csemegeuborka apróra vágva
kapor ízlés szerint
só, bors
a zsömléhez:

A zsömléhez nincs recept, mert azt Limara honlapjáról vettem. Az eredeti recepttel ellentétben előre elkészített öregtésztával csináltam és 8 kis bucit formáztam a tésztából, majd azt sütöttem meg.
A tonhalat lecsöpögtetjük, és jól kinyomkodjuk a levét. Hozzákeverjük a többi hozzávalót és egy kicsit állni hagyjuk. Közben egy nagy serpenyőt felhevítünk. A tonhal masszából pogácsákat formázunk és a forró serpenyőben kevés olajon megsütjük.
A majonézhez összekeverjük a hozzávalókat.
Tálaláskor a zsömléket kettévágjuk, megkenjük majonézzel, és ráhelyezzük a tonhalfasírtot. Adhatunk még hozzá friss zöldsalátát és lilahagymát.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések