Improvizáció kevés hozzávalóból


Hétvégén shoppingolás közben derült ki, hogy este vendégek jönnek. Na szép, én meg nem készültem semmivel és tudtam, hogy nagyon lehetőségem sem lesz sok időt a konyhában tölteni, miután hazaérek. Persze egyből elkezdett kattogni az agyam, hogy azért valami jó és egyszerű kaja mégiscsak kellene és akkor ugrott be, hogy van egy darab feta sajt a hűtőben, a fagyasztóban pedig mindig lapul egy kis spenót és leveles tészta. Ekkor már tudtam, hogy ezekből lesz valami. Gyorsan haza is szóltam  Kakaórockernek, vegye ki a tésztát a fagyasztóból, hogy mire hazaérek neki is tudjak kezdeni az alkotásnak! Ebből a kevés hozzávalóból keveredett ki tehát ez a finomság, ami  mellé igen jól csúszott a bor is…

Fetás-spenótos csigák

Hozzávalók:
1 csomag leveles tészta (500 g)
12 dkg feta vagy feta jellegű sajt
15 dkg spenót
2 kanál mascarpone
2 cikk fokhagyma
só, bors
olaj
1 tojás a lekenéshez

A feta sajtot villával összetörjük, majd hozzáadjuk a mascarponét és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. Az egyik cikk fokhagymát egy kevés olajon megfuttatjuk, majd beledobjuk az apróra tépett spenótleveleket. Pár perc alatt megfonnyasztjuk, hozzáadjuk a sajtos keverékhez és belereszeljük a másik cikk fokhagymát.
A leveles tésztát téglalap alakúra nyújtjuk és rákenjük a sajtos spenótos tölteléket. Feltekerjük a tésztát és 1,5 cm vastag szeletekre vágjuk. A csigákat sütőpapíros tepsikre helyezzük, a tetejüket megkenjük felvert tojással és 180 C-os előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütjük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések