Baker street


Amióta megvettem a kenyérsütő gépet, bevallom betegesen rákattantam a kenyérsütésre. Két hónapja nem vettem semmilyen pékárut, csak hihetetlen mennyiségű lisztet. Na jó nem mondom, hogy ez mindig így lesz, de eddig belefért az időmbe, és remélem, ez sokáig így is marad. Azért nem tettem fel idáig nagyon ezzel kapcsolatos recepteket, mert szinte mindent a Limara pékségében található receptek alapján készítettem el és annak semmi értelme, hogy minden receptet ide másoljak. (Persze azért egy-egy jól sikerült darabot bemutattam nektekJ).
Most egy olyan stangli receptet osztok meg veletek, amit egy kenyérsütős könyvben találtam, de módosítottam rajta, a Limaránál tanult praktikák alapján.

Köményes stangli

Hozzávalók 12 db-hoz:
50 dkg kenyérliszt
3 dl tej vagy író
2 dl víz
25 dkg tk. tönkölyliszt
2 ek burgonyapehely
1 csipet aszkorbinsav
1 tk cukor
42 g élesztő
1 tk só
1 tk őrölt kömény

A hozzávalókat a kenyérsütő üstjébe tesszük, és jól kidagasztjuk. Ha ez nincs, akkor kézzel dagasztjuk a tésztát kb. 10 percig. Ha lágy lenne, adjunk hozzá még egy kis lisztet. Olajozott tálban a duplájára kelesztjük. Ha megkelt, 12 egyforma részre osztjuk. Ezeket négyzet alakúra nyújtjuk, majd feltekerjük úgy, hogy minden egyes tekerésnél lenyomkodjuk a széleket. A stanglikat sütőpapíros tepsire tesszük, letakarjuk és meleg helyen kb. 30 percig kelesztjük. Közben a sütőt 200 C-ra előmelegítjük és a sütő aljába egy tepsiben vizet teszünk. Amikor a stanglik megkeltek a tetejüket megkenjük vízzel és nagy szemű sóval esetleg köménymaggal is megszórjuk. A forró sütőbe toljuk, és 15-20 percig sütjük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések