Paradicsomi paradicsomok



A napokban a ráckevei piacon jártunk, ami igazi gasztrokalandra sikerült. Alig bírtam megállni, hogy ne vegyek meg mindent, de uralkodnom kellett magamon, hiszen éppen a nyaralás közepén voltunk és csak megromlott volna, mire hazaérünk. Azért pár dolgot mégiscsak a magamévá tettem, amiket itthon nem biztos, hogy mindig kapok a helyi piacon. Így vettem gyönyörű gyöngyhagymát, házi kecskesajtot, ropogós szőlőt és sok-sok paradicsomot.  De nem ám azokat a tökéletesre termesztett kemény paradicsomokat, hanem igazi kertben termetteket, mindenféle formájút, színűt és ízűt. Nem is akartam elhinni, hogy van egy hely végre nálunk is, ahol ilyen a választék (utoljára olaszországi piacokon találkoztam ennyi féle paradicsommal). A fajtájukat név szerint sajnos nem ismerem, de nem is lényeg, mert engem maga a látvány az, ami igazán lenyűgözött, na meg az leírhatatlan íz. Igazi édes, békebeli paradicsom íz, ami csak akkor lesz ilyen, ha a napon érik be.
Két nap múlva hazatértünk a nyaralásból és végre nekiláthattam a sok-sok paradicsom feldolgozásának. Készült belőle szárított paradicsom, paradicsomszósz tésztához és pizza alapnak, vacsorára paradicsomsaláta a hús mellé, másnap pedig görög saláta. És még mindig nem untuk meg a paradicsomot…
Most a paradicsomsaláta receptjét osztom meg veletek, mert annyira egyszerű és finom, hogy ezt másnak is éreznie kell.  A végén kötelező kitunkolni az öntetet:).
 Oreganos paradicsomsaláta
Hozzávalók:
½ kg koktélparadicsom
1 cikk fokhagyma
3/4 dl olívaolaj
vörösborecet ízlés szerint
só, bors
3-4 szál friss oregano
1 kimagozott csilipaprika 

A paradicsomokat kettévágjuk és tálba tesszük. Egy kicsit megnyomkodjuk, hogy levet eresszen. Megsózzuk és egy kicsit állni hagyjuk. Az öntethez a hozzávalókat egy mozsárban összetörjük és elkeverjük. A salátára öntjük, és már fogyaszthatjuk is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések