Zabos


Mindig azon vagyok, hogy megtaláljam a legjobb és legropogósabb keksz receptjét, amit ha bevált természetesen meg is osztok veletek. Az alábbi recept egy régi Stahl könyvben volt, amit szokás szerint felturbóztam egy kicsit és egy isteni illatos, nagyon ropogós keksz kerekedett ki belőle. Zabpehelyből apró szeműt használtam, mert a zabkásába is jobban szeretem ezt a típust. Kakaóból csakis 22-24 %-os zsírtartalmút, ami olyan, mint egy jó csokoládé, szinte fekete lesz a keksz tőle. A kardamomot pedig mindig egészben veszem és ezúttal mozsárban törtem össze, így még intenzívebb lett az íze. Ha ezek megvannak, csak valami nagyon jó dolog sülhet ki belőle. 


Csokis kardamomos zabkeksz pisztáciával

Hozzávalók:
75 g zabpehely megpirítva és ledarálva
75 g zabpehely
75 g finomliszt
75 g teljes kiőrlésű liszt
3 evőkanál kakaópor átszitálva
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 kávéskanál őrölt kardamom
50 g pisztácia durvára vágva
200 g puha vaj
250 g barna cukor
2 tojás

A vajat a cukorral habosra keverjük. A tojásokat enyhén felverjük és vajhoz keverjük fokozatosan. A száraz hozzávalókat egy tálban összekeverjük és a vajas részhez adjuk. Ha jól elkevertük, kis gombócokat formázunk a tésztából és egy tepsire sorakoztatjuk. hagyjunk közte helyet, mert terülni fog. Az ujjunkkal lapítsuk ki a golyókat, majd toljuk 200 C-os előmelegített sütőbe. 8 perc alatt el is készülnek. Amikor kivesszük még kicsit lágyak, de ahogy hűl, majd megkeményedik. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések