Olasz lapos



Az ünnepek előtt hetekig szinte minden napomat a konyhában töltöttem és nagyon de nagyon vártam már a pihenést. A pihenés ideje el is jött, imádtam a semmittevést, körülbelül három napig, mert akkorra már nagyon éreztem, hogy valami bizony hiányzik. Ja persze, a sütés és az alkotás.:). Mivel a kenyér is elfogyott itthon, kovászom azonban nem volt friss, ezért az élesztőt kellett bevetnem. Rengetegszer sütöttem már focaccia-t és élesztővel szerintem nagyon tuti, így ezúttal erre esett a választásom, a receptjét pedig most meg is osztom veletek. 
Hosszú a kelesztési idő, mivel minimális benne az élesztő, de ez senkit ne riasszon vissza, hiszen alig van vele a munka. Cserébe viszont egy isteni puha lepénykenyeret kapunk, ami garantáltan nem éri meg a másnapot (legalábbis ha az én kiscsaládomból  indulok ki). A feltét  pedig gyakorlatilag bármi lehet, azonban az olívaolajjal ne spóroljatok. Ne csak a mennyiségén, hanem a minőségén sem, mivel ez lesz a plusz íz rajta, ami csakis illatos, friss olajjal az igazi.

Focaccia 

Hozzávalók:
40 dkg fehér kenyérliszt
8 g só
3,5 dl langyos víz
4 g élesztő
olívaolaj

A lisztet egy tálba szitáljuk és összekeverjük a sóval. Az élesztőt 1 dl vízben feloldjuk és a liszthez öntjük, majd a többi vizet is beleöntjük. Fakanállal jól elkeverjük, de csak annyira mint mondjuk egy nokedlit. A tészta köré öntünk egy kevés olívaolajat és lefedjük folpack-al. Egy óra múlva a tészta egyik oldalát felhúzzuk és a tetejére hajtjuk. Ugyanezt elvégezzük a szemben lévő oldallal, majd a másik két oldallal is. Újra félretesszük egy órát pihenni. Ezt a hajtogatást még megismételjük kétszer. Az utolsó hajtogatás után egy órával a tésztát sütőpapírral és olajjal kikent tepsire halmozzuk. Most jön a mutatvány. Próbáljuk meg úgy szétteríteni a tésztát, hogy ne nyomkodjuk ki belőle az összes levegőt. Alulról szoktam alányúlni és úgy húzogatni tepsi méretűre. Leterítjük konyharuhával, de úgy, hogy ne érjen a tésztához. Újra kelesztjük 1 vagy 1,5 órát, ez függ a konyha hőmérsékletétől. Az utolsó fél órában a sütőt 200 C-ra előmelegítjük. Amikor megkelt a tészta az ujjunk hegyével megszurkáljuk a tésztát és meglocsoljuk bőven olívaolajjal, majd ízlés szerint megpakoljuk paradicsommal, olívabogyóval, rozmaringgal vagy bármivel. Sütőbe toljuk és kb. 15 perc alatt készre sütjük. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések