Basilico


Még nyáron, amikor javában úton útfélen nőtt a bazsalikom, vettem egy óriási csokrot, amiből eredetileg pesztót terveztem készíteni. A pesztó végül mégsem készült el, azonban lett helyette más: Bazsalikomos cukor. Mind az íze, mind az illata mennyei, a felhasználási lehetőségeinek tárháza gyakorlatilag végtelen, a citromos és epres finomságokat pedig egyenesen az egekbe repíti. De azt hiszem más párosításokban is ki fogom még próbálni. 

A bazsalikom leveleit lecsipkedtem és pár percig blansíroztam. Jeges vízbe helyeztem, majd lecsöpögtettem. A cukorral együtt mozsárba tettem és összetörtem. 1 kg cukorhoz tettem az óriás csokor bazsalikomot. Ezután egy sütőpapíros tálcán szétterítettem a cukrot és néhány napig hagytam száradni. Amikor rendesen kiszáradt, késes turmixban összedaráltam, mert a nedvességtől a cukor összeállt. Üvegbe kanalaztam és lezártam. Jöhetnek az ötletek, hogy mire használjam még. 


Citromos bazsalikomos keksz

Hozzávalók:
125 g bazsalikomos cukor+a szóráshoz
170 g puha vaj
1 citrom reszelt héja
220 g finomliszt
50 g zabpehely
1/2 tk só

Először a zabpelyhet egy száraz serpenyőben illatosra pirítjuk. Félretesszük hűlni. Ha kihűlt liszt finomságúra őröljük.
A vajat a bazsalikomos cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a reszelt citromhéjat.
A lisztet, a sót és a zabpehelylisztet összekeverjük, majd a vajas részhez öntjük. Fakanállal egyneművé keverjük. Ha nem állna össze, adjunk hozzá 1-2 kanál hideg vizet. Puha lágy tésztát kapunk. Öntsük egy sütőpapírra és alakítsuk négyzetes formára. Én már olyan vastagságúra (5 mm) lapítottam, hogy ne kelljen később nyújtani. Lefóliázva hűtőben legalább két órát hűtjük. 
Vegyük ki a hűtőből és vágjuk 4*4 cm-es négyzetekre, majd pakoljuk egy sütőpapíros tepsire. A tetejét szórjuk meg cukorral és toljuk 160 C-os előmelegített sütőbe. 15-17 perc alatt süssük készre. Kihűlés után fincsi ropogós lesz a kekszünk. 

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések