Szilva és töpörtyű


A piacon nagyon szuper, natúr tepertőkrémet újítottam, hiszen friss kenyérre kenve, paprikával, paradicsommal tálalva imádjuk vacsira. Viszont ezúttal valahogy egyikünk sem fanyalodott rá. Úgy döntöttem nem várok vele tovább, hanem összedobok belőle valamit, ami tuti siker lesz. Az ötlet onnan jött, hogy éppen kaptam egy üveg igazi cukormentes, jófajta sűrű szilvalekvárt (köszi Margó, imádlak) és eszembe jutott a kedvenc csemegém, a töpörtyűs szilvalekváros papucs. Sosem készítettem még itthon, mindig csak 1-2 darabot vettem a közeli sütödében. 
Az elkészítéséhez ezúttal egy meglévő receptet dolgoztam át. Az eredeti leíráshoz képest kevesebb élesztőt és a tejföl helyett görög joghurtot használtam, valamint a tésztát is vékonyabbra nyújtottam, és a végeredmény mondhatni tökéletes lett. Jó nagy adag lesz belőle, de ez már csak azért sem baj, mert sokáig eláll (már ha a sáskahad neki nem esik) és nem szárad ki.  


Tepertős szilvalekváros papucs

Hozzávalók:
40 dkg fehér liszt
10 dkg teljes kiőrlésű liszt
2 dkg élesztő
25 dkg tepertőkrém
1 kiskanál cukor
1 kávéskanál só
0,5 dl víz
3 dl görög joghurt
1 tojás+1 a lekenéshez
jó sok sűrű cukor nélküli szilvalekvár

A langyos vizet, az élesztőt és a cukrot egy kis tálban felfuttatjuk. 
A lisztet egy nagy tálba szitáljuk és elkeverjük a sóval. Beleöntjük a felfuttatott élesztőt és a többi hozzávalót, majd a dagasztóspirállal  kidagasztjuk. Jó puha tésztát kapunk ahogy a zsír elkezd kicsit olvadni. Letakarjuk folpackkal és a hűtőbe tesszük minimum 2 órára. 
Amikor megkelt, kivesszük és három részre osztjuk. Mindegyik lapot 2-3 mm vastagra nyújtjuk és 6*6 cm-es négyzetekre vágjuk. A közepébe átlósan szilvalekvárt kanalazunk és a két sarkát összecsípjük. A túl sok lekvártól szétnyílik a tészta sülés közben, ezért nyújtottam ilyen vékonyra a tésztát, hogy a tészta és a lekvár egyensúly meglegyen.:)
A maradék egy tojást kissé felverjük és ezzel kenjük meg a papucsok tetejét. 180-os előmelegített sütőben 10-12 perc alatt barnára sütjük. 

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések