Húsvéti koszorú


Közeleg a húsvét és én csak most hétvégén eszméltem rá, hogy igazából még semmivel nem készültem. Valahogy ez az ünnep elvész a hétköznapok között, pedig ha arra gondolok, milyen csodálatosak a tavaszi reggelek, zöldbe borul minden fa és virágillat csiklandozza az orrom, akkor igenis van mit ünnepelni. Úgyhogy gyorsan megráztam magam és kezembe vettem a dolgokat. Megrendeltem a bárányhúst, virágokkal ültettem be a kis erkélyt, kicsit feldíszítettem a lakást és a délutáni uzsonnához sütöttem egy isteni csokis-diós babkát. Amikor kisült, körbenéztem a lakásban és azt gondoltam: igen, most már jöhet a húsvét, a tojáskeresés és a családdal együtt töltött sok-sok értékes tavaszi óra. 


Csokis-diós babka

Hozzávalók:
a tésztához:
270 g finomliszt
50 g barna cukor
1 evőkanál szárított élesztő
2 kicsi tojás
75 g puha vaj
60 ml víz
két kupaknyi narancsvirágvíz
fél teáskanál só
a töltelékhez:
60 g étcsokoládé (60%-os kakaótartalmú)
50 g vaj
20 g porcukor
20 g kakaópor
50 g darált dió

A tésztához a lisztet, a barna cukrot és a sót elkeverjük a a dagasztótálban. Hozzáadjuk az élesztőt, a tojásokat, a vizet és a narancsvirágvizet. Pár percig dagasztjuk, majd apránként beledagasztjuk a vajat. Mindig csak egy kicsit adjunk hozzá és amikor már elkeveredett, akkor tegyük bele a következő darabot. Simára dagasztjuk, majd a végén még egy picit kézzel átgyúrjuk. Olajozott tálba helyezzük a tésztát, fóliával lefedjük és hűtőbe tesszük egy éjszakára. 
Másnap a töltelékhez a vajat és a csokoládét mikróban alacsony fokozaton megolvasztjuk. A porcukrot és a kakaóport összekeverjük, majd az olvasztott csokival egyneművé dolgozzuk.
A tésztát kivesszük a hűtőből és 35*45 cm-re nyújtjuk. Megkenjük a csokikrémmel, majd megszórjuk a dióval. A hosszabbik felénél szorosan feltekerjük és hosszában kettévágjuk  a tésztát. Összefonjuk, koszorút formázunk belőle, a két végét összecsípjük és sütőpapíros tepsire emeljük. Egy órát kelesztjük, majd 180 C-os előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készre sütjük. Langyosan a legfinomabb.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések