This is the beginning of a beautiful friendship



Régebben nem voltam nagy barátságban a spárgával. Próbálkoztam vele többször, kértem, hogy legyünk barátok, de vagy zord arcát mutatta és fás volt, vagy durcás oldalát és nem ízlett, vagy éppen túl puha lett, mikor én keménységre vágytam tőle. Szóval így ebből a barátságból végül nem lett semmi. 
Egy-két év után azonban minden megváltozott. Talán a piacon történt, hogy rám köszönt és mondta, legyünk barátok, próbáljuk meg újra… És akkor, ott ellágyultam és egycsapásra megváltozott minden. :)
Azóta nagy a barátság közöttünk, a spárga ízlik, sosem fás(ult) és amikor szezonja van, minden héten kerül valamilyen formában az asztalunkra. A héten sem történt ez másképp. Maradt néhány szál spárga a hűtőben és egy extra gyors vacsora kerekedett belőle egy kis maradék cukkinivel és baconnal.
(Persze csak akkor készül el gyorsan, ha a tésztát nem mi gyúrjuk. Nekem ilyenre sajnos mostanában nincs időm.)


Spárgás-cukkinis pite

Hozzávalók:
1 csomag leveles vagy élesztős leveles tészta (400 g)
10 dkg friss kecskesajt
2 evőkanál tejföl
15 szál spárga
1 közepes cukkini
5 dkg szeletelt bacon
só, bors
olívaolaj
pár karika jalapeno paprika vagy más csípős paprika (aki szereti)
szárított kakukkfű

A leveles tésztát 2-3 mm vastagra nyújtjuk (én olyat vettem, ami ki volt nyújtva, ezzel i időt spóroltam) és sütőpapíros tepsire helyezzük.
A kecskesajtot és a tejfölt összekeverjük,borssal, és ha szükséges sóval ízesítjük. Rákenjük a kinyújtott tésztára. A spárga végeit letördeljük, a cukkinit felkarikázzuk, a szalonnát pedig nagyobb kockákra vágjuk és a tésztára pakoljuk. Ha szeretjük a csípőset, teszünk rá még néhány karika jalapeno karikát majd kakukkfűvel megszórjuk. A tetejét megöntözzük pár csepp olívaolajjal és az 180 C-os előmelegített sütőbe toljuk. Készre sütjük és langyosan tálaljuk.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések