Majdnem halászlé


Állandó versenyben vagyok az idővel, de szerintem ezzel a problémával nem csak én küzdök egyedül. Próbálok tehát mindig valami gyorsan összedobhatót és egyben finomat főzni. A minap a Stahl magazint lapozgattam, amikor megtaláltam benne ezt a gyorsan elkészíthető levest a kedvenc hozzávalóimmal: Lazac, tejszín kapor... Gondoltam ezekből csakis valami jó sülhet (főhet) ki. Végül annyira ízlett mindenkinek, hogy úgy döntöttem az idén karácsonykor is terítékre kerül, na nem a tradicionális halászlé helyett, hanem mondjuk egy álmosan havas napon, valamikor a két ünnep között.

Lohikietto (finn leves)

Hozzávalók:
1 nagy póréhagyma felkarikázva
5 dkg vaj
2 kisebb sárgarépa felkockázva
1 fehérrépa felkockázva
1/2 közepes zeller felkockázva
5-6 szem burgonya nagyobb kockára vágva
2 babérlevél összetépve
30 dkg lazac felkockázva
2 dl tejszín
1 csokor friss kapor apróra vágva
1 l zöldségalaplé
só, bors

A pórét puhára pároljuk a vajban. Hozzáadjuk a kétféle répát, a krumplit, a zellert, a babért majd sózzuk és borsozzuk. Pár percig kevergetjük és felöntjük az alaplével. Lassú tűzön puhára főzzük. Beletesszük a lazacot és 2-3 perc alatt megfőzzük a levesben. Belekeverjük a tejszínt és a kaprot, de ezzel már csak összemelegítjük. Kenyérrel tálaljuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések