Újabb zöld-ség


Rossz idő ide vagy oda, én akkor is úgy döntöttem, hogy hiába röpködnek még sokszor a mínuszok odakint, nekem akkor is tavasz van. Ez fejben dől el és kész! Nem is gondolkodtam sokat, hogy ezt a feelinget hogyan is ültethetném át konyhanyelvre, így elkészítettem az ide év első tojásos nokedlijét némi medvehagymás megbolondítással. Higgyétek el az alábbi étel elfogyasztása után már senki nem fog a kinti hidegre gondolni, mert ez a tökéletes, minden ízében tavaszt idéző „zöld kaja”. Egy pohár rozé és egy ecetes friss saláta pedig kötelező kísérők hozzá. 

Medvehagymás tojásos nokedli

Hozzávalók:
1/2 kg liszt
1 tojás
só,bors
víz
5 dkg bacon
olívaolaj
2 gerezd fokhagyma
4 tojás
1 dl tejszín
1 csokor medvehagyma apróra vágva

A lisztből, 1 tojásból és vízből nokedlitésztát készítünk. Sóval és borssal ízesítjük. 
A bacont apró kockára vágjuk és olívaolajon megpirítjuk, félidőben hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát. 
Egy nagy fazékban vizet melegítünk és amikor forr, beleszaggatjuk a nokedli 1/3-át. Kiszedjük és a szalonnás olívaolajra halmozzuk. Az összes nokedlit kiszaggatjuk.
A 4 tojást elkeverjük a tejszínnel, sózzuk, borsozzuk. A szalonnás nokedlit elkeverjük a tojásos tejszínnel és készre főzzük, annyira, hogy a tojás krémes maradjon. A végén hozzáadjuk a medvehagymát és jól elkeverjük. Ekkor már nem kell főzni, az étel hője bőven elég lesz neki hogy egy kissé összeessen.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések